WIADOMOŚCI

Richards złożył wniosek w FIA
Richards złożył wniosek w FIA
Dzisiaj mija termin składania wniosków o udział w przyszłorocznych mistrzostwach świata F1. Po serii spotkań FOTA i rozmowach z FIA nieoficjalnie mówi się, że osiągnięto już kompromis polegający na stopniowym ograniczaniu budżetu Formuły 1, tak aby poziom 40 milionów Funtów osiągnąć w sezonie 2011.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Tymczasem David Richards, szef Prodrive złożył wczoraj swój wniosek o udział w przyszłorocznych mistrzostwach zostając już trzecim nowym zespołem, który potwierdził tą informację. Wcześniej swoje wnioski do FIA dostarczyły zespoły Campos Meta F1 oraz Team US F1, a także biorący udział w bieżących mistrzostwach zespół Williams.

David Richards, który wcześniej był zaangażowany w F1 wraz z zespołem BAR spędził także rok czasu w stajni Benetton. Teraz planuje wejść do F1 wraz ze swoją firmą znaną przede wszystkim z rajdów samochodowych- Prodrive. Jednak nazwa Prodrive miałaby być przejściowa. Od sezonu 2012 w Formule 1 miałby ponownie pojawić się Aston Martin.

„Bolidy będą budowane w kwaterze głównej Prodrive w Banbury i będą posiadały dostarczone z zewnątrz silniki pod nazwą Aston Martin” mówił Richards, który w ubiegłym roku chciał nawiązać współpracę technologiczną z McLarenem.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

47 KOMENTARZY
avatar
Punksnotdead

29.05.2009 10:38

0

Fajnie byłoby zobaczyć Astona w F1 :)


avatar
niza

29.05.2009 10:44

0

a mnie najbardziej ciekawi kto dziś ze "starych" zespołów złoży jeszcze wniosek...a może wszyscy?


avatar
anarhiusz

29.05.2009 10:50

0

możliwe że wszystkie teamy złożą wniosek za minute przed północą


avatar
Raven89

29.05.2009 10:51

0

Będą jaja panowie dzisiaj,jak nikt nie złoży... ;) Ciekawe co zrobią wtedy Mosley i Ecclestone.


avatar
admin07

29.05.2009 10:59

0

Padrapią się po głowie i sami będą prowadzić bolidy F1:P


avatar
atomic

29.05.2009 11:00

0

może jakiś konkursik na nazwe nowej serii ?


avatar
kempa007

29.05.2009 11:03

0

GPWC :-)


avatar
kempa007

29.05.2009 11:03

0

zalezy ktorej jeszcze :-)


avatar
ervyll

29.05.2009 11:12

0

Złożą wszyscy oprócz Toyoty, kompromis został osiągnięty - budżet w 2010 będzie wynosił 85 lub 100 mln funtów (nie wiadomo jeszcze do końca) oraz jeden regulamin dla wszystkich, z tym że nowe zespoły będą mogły korzystać z tanich części i pomocy technicznej (cokolwiek to znaczy) dostarczanej przez obecne zespoły.


avatar
morek152

29.05.2009 11:13

0

temat było rekordachi go usuneli, nawet jak reszta zespołów nie złozy to chyba sezon sie nie rozpocznie dla 2 zepołow (ciekawe kto by przyszedł na tor wiec orgaznizatorzy sie wycofają) wiec jesli sie porozumieją to przedłuza okres składania


avatar
morek152

29.05.2009 11:15

0

ervyll cos ci sie pomyliło nie ma zadnego komprosmisu ta sa propozycje fota z wczorajszego spotkania, spotkanie z fia nawet sie jeszcze nie rozpoczęło


avatar
morek152

29.05.2009 11:16

0

anarhiusz jesli ten wniosek składa sie powiedzmy elektronicznie to ciekawe co sie stanie jak im sie komputer zawiesi albo im tp odłączy neostrade :)


avatar
ervyll

29.05.2009 11:19

0

11. morek154 - oficjalnie nie ma ;) , ale jak pisze f1-live Max to zaakceptował.


avatar
Dr Prozac

29.05.2009 11:20

0

Ciekawy ten kompromis o którym się mówi. Ciekawe czy przed następnym sezonem znowu będą walczyć o wyższy budżet.


avatar
pz0

29.05.2009 11:48

0

9. ervyll ja z kolei słyszałem o nieco niższym limicie, nie 100mln funtów lecz 100 mln Euro


avatar
jawiemwszystko

29.05.2009 11:48

0

ervyll - faktycznie chodzą takie słuchy. Członkowie FOTA mieliby wspomóc finansowo nowe zespoły w zamian za mniejsze ograniczenia budżetu.


avatar
Zakrza

29.05.2009 12:05

0

"zostając już trzecim nowym zespołem, który potwierdził tą informację. Wcześniej swoje wnioski do FIA dostarczyły zespoły Campos Meta F1 oraz Team US F1, a także biorący udział w bieżących mistrzostwach zespół Williams. " Ok, jeśli wcześniej wnioski złożyły trzy zespoły to Prodrive też jest trzecie?:P


avatar
ervyll

29.05.2009 12:10

0

15. pz0 - to by się zgadzało: 85 mln funtów = 100 mln euro :)


avatar
saton

29.05.2009 12:15

0

Do 17. Zakrza - Chodziło o to, że Trzeci nowy w stawce bo WIliams jest STARY. :-)


avatar
saton

29.05.2009 12:18

0

Max to łyknie gdyż inaczej straciłby pewnie stołek - nie mało płatny więc pójdą na kompromis z FOTA. Trudno mi sobioe wyobrazić start do wyścigu gdzie stoją 4 bolidy :-))


avatar
saton

29.05.2009 12:20

0

Co do ASTONA w F1 - to dopiero wypas :-)) - tak naprawdę brakuje jeszcze PORSCHE i stawka super. Ale Porsche ma teraz kłopoty finansowe więc nie pójdą raczej w F1.


avatar
saton

29.05.2009 12:23

0

Do 16. FOTA nie tylko finansowo wspomoże nowe zespoły - może nawet im zużyte części odsapią aby chłopaki mieli na czym jeździć.. Tak na poważnie to myślę, że nowe stajnie nas jeszcze zaskoczą. Ściągną dobrych kolesi z obecnych ekip za dobrą kasę i będą konkurencyjni


avatar
kosmetyczka

29.05.2009 12:23

0

zakrza, pobudka ;-)


avatar
Zakrza

29.05.2009 13:07

0

Faktycznie, uciekło mi słówko "nowym". Wybaczcie.


avatar
jankes15

29.05.2009 13:09

0

no to ja już jestem fanem tego team`u. Uwielbiam Astony;-)


avatar
walerus

29.05.2009 13:16

0

w e l c o m e Aston Martin.... a lepiej Aston Martini....;-)


avatar
yarzyna

29.05.2009 13:20

0

no jakby aston martin dołączył do elity wyścigów byłoby naprawdę fajnie... ;)


avatar
jawiemwszystko

29.05.2009 13:40

0

Astony sa fajne :) Znacznie mniej fajne będzie USF1 (czy tam USGP)... Oni podobno chcą zatrudniac tylko Amerykanów. A jak jeżdza Amerykańscy kierowcy w ostatnich latach wszyscy wiemy...


avatar
vip015a

29.05.2009 13:48

0

jeśli toyota nie złoży to do F1 dołączą także Lola, USGP, Campos Meta F1, i bedzie 13 28. jawiemwszystko Czyli może powrót Speeda


avatar
stanik

29.05.2009 13:52

0

Podobno 100 mln euro na 2010 i 45 mln na 2011 ale nikt jeszcze oficjalnie nie potwierdził


avatar
jawiemwszystko

29.05.2009 13:52

0

29. vip015a - bardzo możliwe. Nieoficjalne i bardzo wprawdzie niepewne, ale zawsze źródła mówią, że za kierownica jednaego z bolidów USGPE zasaądzie "Speed - niebezpieczna szybkość" :) Ale to samo źródło mówi że drugi bolid poprowadzi... nie, nie napiszę... to byłoby zbyt straszne. Nawet nie podam namiarów na źródło, jak chcecie to sami sprawdxcie, ale na własną odpowiedzialnosć :/


avatar
stanik

29.05.2009 13:55

0

Taką informację podało RMF FM


avatar
Skoczek130

29.05.2009 14:05

0

Mam nadzieje, że projekt Rochardsa mający na celu sprowadzic do F1 fabryczną ekipę, jest jak najbardziej prawidłowy. Wierzę w to, że się mu powiedzie. Powodzenia!!!


avatar
Simi

29.05.2009 14:27

0

super będzie mieć w stawce astona martina.


avatar
saton

29.05.2009 14:39

0

Zastanawiam się dlaczego jeszcze AUDI nie weszło do F1 po tylu triumfach w LEMANS 24.. ??


avatar
vincent86

29.05.2009 14:55

0

35. saton -> bociany nie mają wstępu do F1!!


avatar
saton

29.05.2009 14:59

0

36. Dlaczego tak uważasz ?


avatar
GrzesB

29.05.2009 15:05

0

saton: Audi promuje się poprzez silniki TDI i quattro (napęd na 4 koła) - ani jednego ani drugiego nie jest w stanie wypromować przez F1... Przecież nie wsadzą klekota do F1... miałby tylko 4,5kRPM a inni mają po 19kRPM :D A Audi (TDI i quattro) to fajna sprawa - wiem, bo mam ;-) i pewnie bym im kibicował...


avatar
Voight

29.05.2009 15:48

0

Bo to raczej teamy z F1 wolą wejść do Le Mans24. Z tego co wiem Aston Martin nigdy nie startował w F1, skąd wiec słowo ponownie???


avatar
saton

29.05.2009 15:51

0

GrzesB: Spokojnie - na LEMANS TDI jest OK ale wiadomo, że AUDI robi świetne benzyniaki i to wcale nie takie słabe więc jakby chcieli to nie wiadomo jak sprawy by się potoczyły. O to mi chodziło raczej a nie o to aby w F1 chodziły dieselki :-))


avatar
grzych

29.05.2009 15:52

0

38. GrzesB -> hahaha klekot Audi miał by wyciągać 600 koni (bo tyle aktualnie wyciąga) przy 4500 obrotów. Audi nie podaje przy jakich obrotach osiągają taką moc. W każdym bądź razie przy twoim założeniu, że ten TDI kręci się tylko do 4500 to gdyby jakimś cudem kręcił się ze dwa razy szybciej(ale uważasz, że to nie możliwe) tak z 9000 to chyba miałby z 1200 koni. To jak na dzisiejszą F1 to był by kosmos. W sumie to ja za silnikami na olej napędowy nie przepadam a pisze to wszystko bo to 4500 wydało mi się niezłym absurdem. Bo dużo ludzi z góry zakłada, że takie TDI V10 z Audi R15 to takie samo jak w ich samochodzie i 4500 to dla niego max. Poważny FAIL w myśleniu. :-p


avatar
mkente

29.05.2009 16:49

0

Aston wraca do F1?! Cofam słowa, w których mówiłem, że nie będę oglądał F1 w następnych sezonach. Mimo tych wszystkich głupich ograniczeń, dla Astona się przełamię.


avatar
Piotre_k

29.05.2009 19:06

0

Wolałbym, zeby Richards pozostał przy marce Prodrive. Jakoś mi się on specjalnie nie widzi jako szef teamu F1 (choć może to bezzasadne uprzedzenia) i boję się, że marka Aston Martin nic nie zyska na udziale w F1, tak jak kiedyś nie zyskał Jaguar.


avatar
elster

30.05.2009 12:26

0

Święte słowa. Jaguar raczej stracił część prestiżu nieudanym wejściem do F1. Podobnie może być z Astonem. Marzy mi się tylko, żeby do F1 wrócił kiedyś Lotus...


avatar
Voight

31.05.2009 11:51

0

Przecież był szefem Benettona i BAR


avatar
frg1pl

09.02.2010 17:51

0

Te przednie skrzydła zaczynają wyglądać kozacko. Cos jakby wybudować 10 milionowe miasto na malej wysepce. W hong kongu maja doświadczenie w tych sprawach.


avatar
wpiszlogin

10.02.2010 03:56

0

Tez uwazam, ze przednie skrzydlo robi wrazenie, ale... wyglada na zleszloroczne


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu